Külföldön már rendkívül népszerűek az úgynevezett pop-up éttermek, amelyek sajátossága, hogy rövid ideig működnek egy-egy hétköznapitól eltérő helyszínen, és általában szokatlan étlappal is kecsegtetnek. Gyakran annyiban merül ki ez a specialitás, hogy egy híres séf fogja magát és elmegy a sivatagba vagy egy gyártelepre, esetleg felszáll egy járműre, hogy ott készítsen el egy fogást. Itthon ugyan ezek a típusú vendéglátóhelyek nem terjedtek még el, de a Falatozz.hu ételrendelő portálnak már bőven van tapasztalata abban, hogy milyen az, amikor egy megrendelő extrém helyszínre rendeli a futárt, vagy amikor a kérés módja, esetleg tárgya fakasztja mosolyra az éttermek személyzetét.
A rádióbemondó, akivel elhitették, hogy pizzafutár
A legmókásabb rendelésfelvételt egy tévedés szülte. A Falatozz.hu diszpécsere leadott egy rendelést egy pizzériának, amit egy bizonyos Józsi vett fel, és nagyon értetlenkedett, de új pincérek szoktak ilyet, úgyhogy ellentmondást nem tűrő hangon mondta neki, hogy csak írja fel, hogy kinek mit kell vinni. Két óra múlva csalódottan hívta a megrendelő az ételrendelő számát, hogy még nem érkezett meg a futár, sőt az étterem sem tud a rendelésről. Amikor a feldúlt diszpécser elégtételért visszahívta az éttermet, kiderült, hogy korábban elütötte a számot, és egy rádióstúdiót hívott fel a pizzéria helyett, méghozzá élő műsorfelvétel közben. Kiderült, hogy Józsi a bemondó, és nem szokott nagyon ellenkezni, konfliktuskerülő jellem, úgyhogy ő tisztességgel leírta, amit bediktáltak neki, bár furcsállta, hogy szám helyett pizzát kérnek.
Légyottok és ex-anyósok
Valentin-napon egy hotelszobába rendeltek pizzát, ám mivel becenévre kérték, és többszöri telefonos megkeresés után sem volt elérhető a rendelő, az étterem tartva attól, hogy lehetetlen lesz a kézbesítés nem próbálkozott a tétel kiszállításával. Később azonban a megrendelő bűnbánó hangon hívta fel a Falatozz.hu diszpécserét, mondván, továbbra is kéri az ételt, csak azért nem tudta felvenni, mert „Valentin-napi teendői akadtak”. Ennél is pikánsabb eset volt, amikor egy vásárló kétségbeesetten írt a rendelése után egy e-mailt, hogy véletlenül a régi címét adta meg, ami azért különösen nagy probléma, mert ott a volt barátnője lakik, akinek épp az édesanyjával tölt meghitt órákat, a kiszállított dupla rukkolás pizza pedig csalhatatlanul a mama ízlését tükrözi...
Kérek egy pizzát, de nem tudom, hová!
Az egyik megrendelő éppen egy építkezésen dolgozott, amikor megéhezett, de sajnos a rendelése kudarcba fulladt, miután sokadik kísérletre sem tudta kihúzni a diszpécser belőle, hogy hová kéri a pizzát. Ugyanis a férfi sehogyan sem tudta megmondani a pontos címet, mondván „én csak itt melózom, házszám pedig nincs, mert nincs mire kitenni”. De olyan is akadt, aki legszívesebben minden rendeléssel kapcsolatos döntést az ételrendelő cég munkatársaira bízott volna. Mindössze ugyanis ennyit írt a levelében: „Üdv! Innen lehet ételt rendelni, ha jól értem, ugye? Mert ha igen, akkor rendelnék!”
Konditerem után kalóriabomba
Rendeltek már olyan hölgyek is, akik egészen érdekes alakformálási trendet követtek: egyszer egy fitness terembe rendeltek egy Húsimádó pizzát, másszor pedig egy flabélos stúdióba egy rántott sajtot hasábburgonyával. Az egyik éttermet pedig talán soha nem érte akkora szégyen, mint amikor az alábbi megjegyzést fűzte a megrendelő a kért fogáshoz: „kérem, a pizzát az étterembe - tehát nem oda, ahonnan rendelt - hozzák, a hármas asztalhoz”.
Tóth Noémi