A Falatozz.hu talált nektek egy friss felmérést, amely a brit fiatalok átalakult étkezési szokásait kutatta fel.
Az új generáció immár tudatos vásárlónak számít, és egyre többet akar tudni arról, hogy honnan származik az étele és pontosan mit tartalmaz. 38%-uk jobban bízik egy termékben, amelyiknek rövid az összetevő-listája, mint amelyiknek hosszú.
A forradalmi újítások sem esnek távol a mai kor fogyasztóitól, szívesen kipróbálnak új ízeket. Tízből három angol felnőtt azt vallotta, hogy vásárolt már kézműves alkoholos italt, például ízesített sört.
A fogyasztókra jellemző továbbá a felfedezés, valamint az inspirálódás: 71%-uk egyetért azzal az állítással, miszerint „élvezem kipróbálni a világkonyha ízeit, amelyeket soha nem főztem otthon azelőtt”.
Megfigyelhető trend a húsfogyasztás mérséklése is. 2018-ban a felmérésben résztvevő húsfogyasztók 18%-a állította, hogy vásárolt növényi eredetű alternatívát is. Az idei étlapokon óriási, 230%-os növekedés figyelhető meg a vegetáriánus és vegán kínálatot tekintve.
A modern fogyasztó követi a legutolsó ételdivatokat és aktívan használja a közösségi médiát, ezáltal is megismerve az újdonságokat. A kutatás arra is kitért, hogy a 18-35 évesek átlagosan évente 5 napot töltenek ételfotók nézegetésével az Instagramon, és 30%-uk ódzkodik egy olyan étteremtől, amelyik nem posztol eleget a fogásairól.