0
Főoldal Blog bejegyzések A Michelin-csillag egy jó marketingfogásnak indult

A Michelin-csillag egy jó marketingfogásnak indult

A Michelin-csillag egy jó marketingfogásnak indult A mára világhírű étteremkalauzt azért találta ki egy gumiabroncs-gyártó testvérpáros, hogy többet autózzanak az emberek.

A francia Guide Michelin a leghíresebb étterem- és szállodakalauz, amelyben Michelin-csillaggal értékelik a vendéglátóhelyeket. A Falatozz.hu utánajárt a történetének.

A történet egészen a 19. század végéig kanyarodik vissza, amikor Edouard Michelin francia üzletember és testvére, André feltalálták a leszerelhető gumiabroncsot. A sofőrök motiválásához – és hogy minél több kitérőt tegyenek meg az utakon – kitaláltak egy olyan térképet, amelyen kiváló hoteleket és éttermeket jelöltek meg. A Párizsban és környékén ingyen osztogatott kalauznak hamar híre ment, az autósok friss visszajelzései és tapasztalatai pedig bekerültek az újabb és újabb kiadványokba. Ekkor már bekerültek a könyvecskébe a Francia Autóklub által ajánlott helyek is. Akkoriban egyébként még csak párezer autó volt forgalomban Párizs utcáin.

1904-től vált a piros borítós Michelin Guide nemzetközivé, összegyűjtve további 6 ország ajánlásait. Azóta 24 országra terjed ki a hálózatuk. A mai formáját 1919-ben nyerte el a kötet, azaz akkor jelent meg az első Vörös Könyv, amely egyidejűleg vonatkozik több ország ajánlataira is.  A világháborúk alatt szüneteltették a kiadást, de 1945-ben a brit hadsereg az 1939-es példány utángyártását kérte, mivel ez tartalmazta Franciaország legpontosabb térképét. Akkor szűnt meg az ingyenesség, amikor André Michelin meglátta, hogy egy műhelyben munkapadként használták a vaskos kötetet. Rájött, hogy az emberek csak azt értékelik, amiért pénzt adnak.

Michelin Guide

A mára online is elérhető Vörös Könyv értékelési rendszere az alábbi szempontok szerint tevődik össze:

  1. Az ételek minősége
  2. A sütés, főzés, ízesítés tökéletessége
  3. A konyha eredetisége, stílusa
  4. Az ár-érték arány
  5. A látogatások gyakorisága

Séf nem nyerheti el a díjat, csak az étterem, és legfeljebb három csillagot ítélhetnek oda egy helynek. A legtöbb Michelin-csillagot Tokióban találhatjuk a maga kétszáz csillagjával, míg a kiindulópontnak számító Franciaországban összesen kevesebb, mint százat osztottak eddig ki. Magyarországon 2010-ben Gerendai Károly étterme, a Costes kapta meg elsőként a Michelin-csillagot. Azóta az Onyx Étterem (két csillaggal), a Borkonyha, a Tanti (amelyet időközben megfosztották a rangtól) és a Costes Downtown nyerték még el a hőn áhított elismerést.  

Az inspektorok, azaz kritikusok sokak szemében irigyelt munkaerők, pedig nem olyan vidám az életük: egyfolytában egyedül dolgoznak és utaznak, nagyon összetett adatlapokat töltenek ki minden étkezést követően, és még az anyukájuknak sem árulhatják el, hogy mi a munkájuk. Tehát aránylag sokat adminisztrálnak és keveset esznek, ráadásul mire végre találnak egy igazán jó éttermet, addigra megkóstoltak egy rakás borzalmas ételt is.

 

Források:

wikipedia.org/ http://www.foodyny.hu / https://divany.hu / https://zamat.blog.hu/

Ajánlott cikkek